BESIP připravil nový edukativní materiál

25. listopadu 2018

BESIP připravil nový edukativní materiál  – „Pracovní listy pro výuku dopravní výchovy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami“

Dvě sady pracovních listů jsou určeny jako podpůrný materiál k výuce dopravní výchovy pro žáky s lehkým mentálním postižením, respektive pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnují se všem důležitým tématům z oblasti dopravního prostředí, která by děti měly zvládnout tak, aby se mohly v silničním provozu pohybovat samostatně a hlavně bezpečně. Zpracované okruhy se týkají chování dětí na silnici, na chodníku, v autě, v prostředcích hromadné dopravy, v blízkosti železnice a podobně. Tento výukový materiál děti seznámí s dopravními značkami, se semafory, s významem reflexních doplňků v silničním provozu, se zásadami bezpečné jízdy na jízdním kole, s pravidly pro provoz vozidel s právem přednostní jízdy atd. Obsahuje základní důležité situace, které mohou v běžném životě v dopravním prostředí nastat. Zaměřili jsme se především na praktické zvládnutí konkrétních situací. Chtěli jsme, aby děti rozpoznaly situace, v nichž jim hrozí nebezpečí a aby se pomocí tohoto materiálu naučily správně reagovat. Snažili jsme se o to, aby pracovní listy našly různé způsoby využití. Jednotlivé listy jsou proto koncipovány velice kreativně – děti budou kreslit, vybarvovat, spojovat, hledat souvislosti, vystřihovat, nalepovat atd. A zároveň se učit. Pracovní listy jsou rozděleny do dvou skupin podle náročnosti. Kategorie mladší, označená písmenkem „M” (6 - 10 let) a kategorie starší, označená písmenkem „S” (10 - 13 let).
Věříme, že tento výukový materiál přispěje k výchově samostatných a sebevědomých dětí s dobrými znalostmi a dovednostmi, které přispějí k jejich správnému chování v dopravním prostředí.

Líbí se Vám článek? Sdílejte ho.

❱   Další články

S teplými dny se na silnice opět ve velkém vrací cyklisté a motorkáři, s nadcházejícími Velikonocemi

27. března 2024

Jaro a zlepšující se počasí přirozeně nahrává pobytu venku. Na silnice se tak po zimní pauze postupně vrací zranitelní účastníci silničního provozu, řeč je zejména o cyklistech a motorkářích. Obzvláště s ohledem na nadcházející velikonoční svátky, které jsou přirozeně spjaté s mnohem větším provozem na silnicích, stojí za to si připomenout, na co si dát při jízdě pozor jak za volantem, tak za řídítky některého z jednostopých vozidel.

> více informací

Mobilní telefon za volantem

23. března 2024

Držení telefonu patří k nejnebezpečnějším přestupkům, BESIP na to upozorňuje novým videem od internetového baviče Mikýře. Díky chytrým telefonům jsme si zvykli být pořád online, reagovat na zprávy, sledovat videa, pouštět si hudbu, nastavit navigaci a tak dále. 34 % řidičů podle aktuálního průzkumu České asociace pojišťoven přiznává, že telefon při řízení někdy používá. Kvůli nepozornosti za volantem přitom zemřelo v roce 2023 na českých silnicích 53 lidí, to je 13 % ze všech smrtelných nehod. Pokud vás zajímá, jak téma mobilu za volantem shrnul pro BESIP internetový tvůrce Mikýř, podívejte se na naše nové video.

> více informací

Česko je patnácté v počtu fatalit na silnicích, loni dohnalo průměr Evropské unie

14. března 2024

Podle předběžných údajů Evropské komise bylo na silnicích v EU v roce 2023 usmrceno 20 400 osob, což představuje meziroční mírný pokles o 1 %. To sice představuje přibližně o 2 360 smrtelných nehod méně (-10 %) než v roce 2019, ale v několika členských státech se klesající trend zastavil. Česko se v roce 2023 dostalo na průměr zemí Evropské unie. Centrum dopravního výzkumu a Samostatné oddělení BESIP Ministerstva dopravy vydalo historicky první číslo Zpravodaje Bezpečná doprava.

> více informací

❱   NOVINKY V ZÁKONĚ

Novela zákona zákona č. 361/2000 Sb.

K dispozici s odborným komentářem.

Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, známý také jako zákon o silničním provozu, je klíčovým legislativním dokumentem, který reguluje práva a povinnosti účastníků provozu na pozemních komunikacích v České republice. Zahrnuje ustanovení o řidičských oprávněních, pravidlech provozu na komunikacích, a pravomocích orgánů státní správy. Zákon byl od svého účinného vstupu v roce 2001 opakovaně novelizován, aby reflektoval aktuální potřeby a standardy bezpečnosti provozu, včetně přizpůsobení se směrnicím Evropské unie. 

více informací
Novela zákona