Dvě sady pracovních listů jsou určeny jako podpůrný materiál k výuce dopravní výchovy pro žáky s lehkým mentálním postižením, respektive pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnují se všem důležitým tématům z oblasti dopravního prostředí, která by děti měly zvládnout tak, aby se mohly v silničním provozu pohybovat samostatně a hlavně bezpečně. Zpracované okruhy se týkají chování dětí na silnici, na chodníku, v autě, v prostředcích hromadné dopravy, v blízkosti železnice a podobně. Tento výukový materiál děti seznámí s dopravními značkami, se semafory, s významem reflexních doplňků v silničním provozu, se zásadami bezpečné jízdy na jízdním kole, s pravidly pro provoz vozidel s právem přednostní jízdy atd. Obsahuje základní důležité situace, které mohou v běžném životě v dopravním prostředí nastat. Zaměřili jsme se především na praktické zvládnutí konkrétních situací. Chtěli jsme, aby děti rozpoznaly situace, v nichž jim hrozí nebezpečí a aby se pomocí tohoto materiálu naučily správně reagovat. Snažili jsme se o to, aby pracovní listy našly různé způsoby využití. Jednotlivé listy jsou proto koncipovány velice kreativně – děti budou kreslit, vybarvovat, spojovat, hledat souvislosti, vystřihovat, nalepovat atd. A zároveň se učit. Pracovní listy jsou rozděleny do dvou skupin podle náročnosti. Kategorie mladší, označená písmenkem „M” (6 - 10 let) a kategorie starší, označená písmenkem „S” (10 - 13 let).
Věříme, že tento výukový materiál přispěje k výchově samostatných a sebevědomých dětí s dobrými znalostmi a dovednostmi, které přispějí k jejich správnému chování v dopravním prostředí.