Systém sledování jízdního pruhu

Asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu snižuje riziko nechtěného opuštění jízdního pruhu. Řidiči pomáhá zejména na dálnicích a silnicích s dobře viditelným vodorovným značením. Systém pracuje s kamerou na čelním skle, integrovanou do patky vnitřního zpětného zrcátka, která při rychlostech nad 65 km/h snímá vodorovné dopravní značení před vozem. Pokud systém identifikuje neúmyslné opuštění jízdního pruhu, opticky informuje o situaci na přístrojovém panelu a aktivně koriguje řízení s cílem udržet vozidlo v daném jízdním pruhu. Bez viditelného dopravního značení systém nefunguje. Pokud řidič před přejetím dělicí čáry dá znamení o změně směru jízdy, Lane Assistant nereaguje.

Lane Assistant

 

Systémy pro dodržování jízdního pruhu

Funkce výstrahy před opuštěním jízdního pruhu a podpory dodržování jízdního pruhu pomáhají působit proti neúmyslnému vyjetí z vyznačeného jízdního pruhu. Tyto funkce mohou být aktivovány od rychlosti 60 km/h výše. Obě funkce používají videokameru ke zjišťování dělicích čar na vozovce před vozidlem, a to pomocí analýzy rozdílů v kontrastu mezi povrchem vozovky a dělicími čárami. Pokud začnete neúmyslně vyjíždět z pruhu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu vás na to například upozorní vibracemi volantu a grafickým symbolem na informačním displeji (intenzitu vibrací lze nastavit ve třech úrovních.) Pokud na upozornění reagujete pomalu, nebo dokonce vůbec, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu vyvine sílu v řízení, aby vrátil vůz do správného směru.

 

Lane Keeping Alert

je technologie, která má pomoci řidiči předcházet nehodám způsobeným neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu. Při rychlostech nad 65 km/h systém vibrací volantu upozorní řidiče, že auto se vychyluje z předpokládaného směru jízdy.Tyto typy nehod jsou poměrně časté, zejména na dálnicích a pak také na venkovských silnicích. Dopad rychlosti u takovýchto nehod může být vysoký zranění cestujících ve vozidle mohou být závažná. Odhaduje se, že pokud by podobný systém byl montován do každé dodávky nebo mikrobusu (jako je například TransitConnect), předešlo by se v Evropě více než stovce vážných zranění a 750 lehkým poraněním každý rok.

 

 


Auto vs. motocykl - spolu, nikoliv proti sobě

Akce a kampaně

Auto vs. motocykl - spolu, nikoliv proti sobě Zobrazit kampaň

Nejbližší akce

23. 9. 2018

Pardubice

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci webu a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies.