Řidič

oddělovač

Aktuality
Tiskové zprávy

oddělovač
02. 11. 2017

Řidičům začala povinnost přezout na zimní pneumatiky

31. 10. 2017

Dětské zádržné systémy

24. 10. 2017

Pasivní bezpečnost

17. 10. 2017

Přehled všech dopravních značek upravujících limity nejvyšších povolených rychlostí

09. 10. 2017

Spěchání se nevyplácí, protože rychlost může zabíjet

Sociální sítě

oddělovač

Multikolizní brzda

Multikolizní brzda

Ne vždy vozidla po kolizi zůstanou ihned stát na místě. Mnohdy automobil po nárazu pokračuje v jízdě do protisměru či mimo vozovku, aniž by mu v tom mohl řidič zabránit – ať už proto, že je v šoku nebo zraněný. Tomuto riziku zabraňuje právě multikolizní brzda. Ta vůz po kolizi automaticky zabrzdí – a to dokonce i v případě, kdy řidič už nesešlápne brzdový pedál. Tím se buď zabrání dalšímu, následnému nárazu nebo se rychlost tohoto následného nárazu alespoň sníží. Multikolizní brzda je součástí elektronického stabilizačního systému ESC. Vůz zbrzdí až do zbytkové rychlosti 10 km/h. Při aktivované multikolizní brzdě se rozsvítí varovné blikače a brzdová světla. Řidič může systém kdykoli „vypnout“ tím, že přidá plyn, nebo začne sám naplno brzdit. Německý automotoklub ADAC ocenil multikolizní brzdu, vyvinutou koncernem Volkswagen, jako přínosnou inovaci na poli bezpečnosti.

Pokud by všechny automobily v Evropě byly vybaveny systémem multikolizního brzdění, tak by se ročně snížil počet smrtelných úrazů o 8 % a o4 % by se snížil počet vážných zranění.

detail