Řidič

oddělovač

Aktuality
Tiskové zprávy

oddělovač
02. 11. 2017

Řidičům začala povinnost přezout na zimní pneumatiky

31. 10. 2017

Dětské zádržné systémy

24. 10. 2017

Pasivní bezpečnost

17. 10. 2017

Přehled všech dopravních značek upravujících limity nejvyšších povolených rychlostí

09. 10. 2017

Spěchání se nevyplácí, protože rychlost může zabíjet

Sociální sítě

oddělovač
Úvodní stránka / Řidič / Bezpečné vozidlo / Moderní technologie vozidel / Aktivní bezpečnost / Elektronický stabilizační systém

Elektronický stabilizační systém

ESP (Electronic Stability Program) – systém regulace jízdní dynamiky

Elektronický stabilizační program zabezpečující stabilitu vozidla při vyhýbacích manévrech, průjezdech zatáčkami a v dalších jízdních situacích. Elektronický stabilizační program (ESP) nepřetržitě monitoruje provozní situaci. Jakmile zaznamená odchylku od zvolené jízdní stopy (což může být například začínající smyk), automaticky upraví pozici auta na vozovce a pomůže vám tak udržet nad vozem kontrolu. Systém je aktivní neustále. Součástí ESP bývá rovněž systém elektronické regulace prokluzu kol, který potlačuje nadměrné protáčení kol při akceleraci a zajišťuje tak nejlepší možný záběr pneumatik, jaký je zrovna potřeba. Navíc však máte možnost aktivovat režim „snížené asistence“, který je užitečný při jízdě na kluzkém povrchu či v hlubokém sněhu. 

Electronic Stability Control (ESC)

Electronic Stability Control (ESC) - systém jízdní stabilizace zasahuje v kritických situacích a cíleně brání tomu, aby se například vůz v zatáčce dostal do smyku – funkce jsou obdobné jako ESP.

Rozšířené funkce systému ESP

Adaptive Brake Assist (ABA)

Přizpůsobení prahu aktivace HBA (hydraulický brzdový asistent) dopravní situaci. Zkracuje dráhu potřebnou pro zastavení. Požadavek přichází od DAS (Driver Assistance System), např. ACC (Adaptive Cruise Control - radar pro kontrolu vzdálenosti/odstupu od vozidla jedoucího vpředu).

Automatic Emergency Brake (AEB)

Automatické brzdění při rozeznání neodvratitelného nárazu. Dojde ke snížení kolizní rychlostí a tím kinetické energie.

Automatic Warning Brake (AWB)

Varování řidiče před nebezpečnou situací automatickým brzdovým impulsem (mohou být až 3 impulsy). Dojde ke snížení rychlosti o cca 5km/h.

Brake Disc Wiping (BDW)

Odstraňuje vodu z povrchu brzdových kotoučů za jízdy v dešti v určitých intervalech, aby v případě potřeby brzdění byl k dispozici brzdný výkon bez prodlevy způsobené odpařením vody.

Electronic Brake Prefill (EBP)

Automatické natlakování brzdového systému v nebezpečných situacích, kdy řidič např. náhle uvolní plynový pedál a je předpoklad použití brzdového pedálu. Dojde k vymezení provozních vůlí a následné rychlé reakci brzdového systému.

Extended Cruise Control (ECC)

Rozšíření stávající funkce Tempomat automatickým přibrzděním v klesáních.

Hydraulic Brake Assist (HBA)

Zvýšení brzdného tlaku při rychlém, ale nedostatečně silném sešlápnutí brzdového pedálu v nouzové situaci. Dochází k významnému zkrácení brzdné dráhy.

Hydraulic Brake Boost (HBB)

Hydraulické posílení brzdného účinku ke kompenzaci menšího podtlakového posilovače nebo přechodného nedostatku podtlaku.

Hill Descent Control (HDC)

Tempomatová funkce při sjíždění svahu malou rychlostí. Umožňuje bezpečné a komfortní sjiždění svahů.

Hydraulic Fading Compensation (HFC)

Zvýšení brzdného tlaku při zjištění fadingu, tj. vadnutí brzdného účinku vlivem dlouhotrvajícího brzdění (např. jízda s kopce zatíženého vozidla) až na regulační mez ABS.

Hill Hold Control with Acceleration Sensor (HHC-S)

Automatické uvolnění brzd při rozpoznání rozjezdu ve stoupání. Usnadňuje rozjezd do kopce bez couvnutí. Při rozjezdu do kopce je vozidlo na ca. 2s automaticky přidrženo. Zaznamenání sklonu prostřednictvím snímače podélného zrychlení.

Roll Movement Intervention (RMI)

Omezení nebezpečných situací vedoucích k převrácení (Roll-Over) vozidla při dynamické jízdě.

Tire Pressure Monitoring w/Circumference (TPM-C)

Kontroluje tlak v pneu vyhodnocováním otáček kol a signálů ze snímačů ESP. Podhuštěné kolo se otáčí rychleji než kola správně nahuštěná.

Trailor Sway Mitigation (TSM)

Stabilizuje jízdní soupravu zásahem brzd a snížením tažného momentu motoru v případě např. uvolněného nebo kapalného nákladu na přívěsu, v případě silného bočního větru nebo nadměrného sklonu vozovky směrem ke krajnici.

detail