Média

oddělovač

Aktuality
Tiskové zprávy

oddělovač
02. 11. 2017

Řidičům začala povinnost přezout na zimní pneumatiky

31. 10. 2017

Dětské zádržné systémy

24. 10. 2017

Pasivní bezpečnost

17. 10. 2017

Přehled všech dopravních značek upravujících limity nejvyšších povolených rychlostí

09. 10. 2017

Spěchání se nevyplácí, protože rychlost může zabíjet

Sociální sítě

oddělovač
Úvodní stránka / Média / Tiskové zprávy / Projekt proti alkoholu za volantem – DOMLUVME ...

Projekt proti alkoholu za volantem – DOMLUVME SE! zavítá na Veveří

19. 08. 2010

Brno, 19. srpen 2010 – „Jedete za zábavou autem? Domluvte se předem, kdo bude řídit na cestě domů.“ Tyto dvě věty spolehlivě vystihují kampaň DOMLUVME SE!, která 20. a 21. srpna zavítá na hrad Veveří, kde se uskuteční již sedmý díl letního festivalového seriálu Hrady.cz.

Celorepubliková road show DOMLUVME SE! je primárně zaměřená na snížení počtu dopravních nehod způsobených mladými řidiči pod vlivem alkoholu. A proč právě tento druh prevence na hudebních festivalech? Může se zdát, že s bezpečností na našich silnicích nemá hudba nic společného. Ale společný jmenovatel tu rozhodně je – právě zde je možné se zaměřit na specifickou cílovou skupinu – jde o časté návštěvníky diskoték a koncertů, kteří se nezřídka stávají oběťmi víkendových nehod, k nimž dochází ve zvýšeném počtu právě po návratu z podobných akcí.Podle policejních statistik se nejvíce vážných dopravních nehod zaviněných mladými řidiči pod vlivem alkoholu odehrává o víkendech v pozdních večerních a nočních hodinách. 

„Téměř každá čtvrtá dopravní nehoda způsobená pod vlivem alkoholu má za viníka řidiče do 25 let. I proto se Ministerstvo dopravy každý rok podílí na kampani zaměřené na alkohol za volantem,“ uvádí Mgr. Zuzana Ambrožová, vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy a dodává: „Letošní kampaní DOMLUVME SE! chceme oslovit mladé řidiče právě v okamžiku, kdy lze zvrátit jejich odhodlání řídit pod vlivem alkoholu.“

Na každém z festivalů je vždy stan DOMLUVME SE! Zde si mohou návštěvníci festivalu za každého počasí na 64 m2 vyzkoušet jízdu na řidičském trenažéru osobního automobilu nebo motocyklu. Na nich se celkem dobře ukáže, jak se prodlužuje reakční doba řidiče v závislosti na zkonzumovaném množství alkoholu. Vše je doplněno hudbou, pravidelnými vstupy moderátora a projekcemi videoklipu s tématikou bezpečnosti silničního provozu, zejména z kampaně Nemyslíš, zaplatíš.

Hlavní náplní kampaně DOMLUVME SE! je ovšem problematika alkoholu za volantem. Proto má každý řidič - návštěvník festivalu možnost si před svým odjezdem vyzkoušet, zda již jeho organismus veškerý alkohol odboural. Přímo na místě jsou k dispozici digitální alkohol testery, které také používá Policie ČR. Kdo si nechce „dýchnout“ na místě, obdrží od hostesek jednorázový alkohol tester, který muže využít, až to bude opravdu potřebovat. Ti, kteří na místě „nadýchají“ nula promile, získají malý dárek. Účel je jasný - odměnit „domluvené řidiče“, tedy ty, kteří před jízdou zpět z festivalu nejsou pod vlivem alkoholu.

Během uplynulých dvaceti tří festivalových dnů letošních prázdnin si svoji hladinu alkoholu ověřilo 2 468 návštěvníků festivalů. Téměř jedna třetina z nich byla při první dechové zkoušce ještě pod vlivem alkoholu, takže se po dvou třech hodinách vrátili a zkoušku opakovali. Druhé pokusy už byly většinou s hodnotou nula promile. A přesně o tom DOMLUVME SE! je – usednout za volant až poté, co organizmus veškerý alkohol zpracuje.

DOMLUVME SE! je určená nejen řidičům. Sekundárním sdělením kampaně je apelovat na všechny, že jízda pod vlivem alkoholu je opravdu velmi nebezpečná a vrcholně nezodpovědná. To se týká nejen potenciálních řidičů, ale také spolujezdců. Vědomě si sednout do auta k podnapilému řidiči je opravdové bláznovství.

Kampaň má pro letošní rok ještě jedno sekundární téma. Tím je viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu, tedy chodců a cyklistů. Proto si ve stanu DOMLUVME SE! může každý z návštěvníků festivalu vzít reflexní pásku, která zajistí jeho viditelnost až na 250 m. Navíc se 3x denně pořádají soutěže o speciální trička s reflexním potiskem.

V České republice se DOMLUVME SE! pořádá každoročně již od roku 2004. Inspirací se stala celoevropská kampaň pod názvem Eurobob, podporovaná Evropskou komisí. V České republice kampaň DOMLUVME SE! organizují Ministerstvo dopravy – BESIP ve spolupráci s Fórem PSR (zodpovědní výrobci lihovin) a Iniciativou zodpovědných pivovarů.

Informace o projektu jsou přístupné na www.domluvme-se.cz. Sdílet pofestivalové zážitky je možné na facebookové stránce kampaně.

 

Související obrázky

oddělovač
detail