Motocyklista

oddělovač

Aktuality
Tiskové zprávy

oddělovač
02. 11. 2017

Řidičům začala povinnost přezout na zimní pneumatiky

31. 10. 2017

Dětské zádržné systémy

24. 10. 2017

Pasivní bezpečnost

17. 10. 2017

Přehled všech dopravních značek upravujících limity nejvyšších povolených rychlostí

09. 10. 2017

Spěchání se nevyplácí, protože rychlost může zabíjet

Sociální sítě

oddělovač

Manevrovani s motocyklem

Poměrně opomíjenou kapitolou je manipulace s motocyklem, a přesto je pád v téměř nulové rychlosti příčinou mnoha šrámů. Někdy je ovšem třeba tyto informace trochu korigovat. Motorkáři jsou zvláštní národ, který má tendenci téměř všechny karamboly svádět na "pád ze stojánku".

Obecně však platí, že všechny manévry a manipulace s motocyklem se musejí provádět rozhodně a soustředěně. Jakékoliv zaváhání se může vymstít.

Už při nasedání na motocykl je dobré se podívat, kam bude došlapovat ta "přehozená" noha. Došlápnete-li totiž třeba na štěrk, máte velmi nakročeno k tomu, aby se vám nohy rozjely a už je motocykl "gumama vzhůru".

Při otáčení se na silnici záleží zejména na rejdu motocyklu, na jeho vyváženosti (nepadá-li např. do zatáčky) a na vašem cviku. Když už je nutno si v oblouku přibrzdit, používejte zásadně zadní brzdu, která motocykl ustálí.

Postavení motocyklu na hlavní stojánek je samozřejmě věcí cviku a potíže dělá jen na začátku, kdy si nešlápnete pořádně na nášlapnou plošku hlavního stojánku a rukou nezatáhnete dostatečně dozadu a nahoru za zadní madlo motocyklu. To madlo, nebo část rámu, tam je vždy, i když je to někdy schováno za spodní částí zadní kapotáže. Je také dobré podívat se předem, zdali nestavíte motorku na hlavní stojánek na od vás odvrácenou šikmou plochu. Motocykl totiž může směrem od vás přepadnout a pak už nejde dělat vůbec nic. Je-li kopec prudký, nestavte motocykl nikdy na hlavní stojánek předním kolem směrem z kopce, ale naopak do kopce. Na pohotovostní stojánek můžete postavit motocykl na mírném kopci i z kopce, ale pak musíte nechat zařazenou "jedničku".

 

detail