Aktivity

oddělovač

Aktuality
Tiskové zprávy

oddělovač
02. 11. 2017

Řidičům začala povinnost přezout na zimní pneumatiky

31. 10. 2017

Dětské zádržné systémy

24. 10. 2017

Pasivní bezpečnost

17. 10. 2017

Přehled všech dopravních značek upravujících limity nejvyšších povolených rychlostí

09. 10. 2017

Spěchání se nevyplácí, protože rychlost může zabíjet

Sociální sítě

oddělovač
Úvodní stránka / Aktivity / Videa BESIP / Besipky 2012

Besipky 2012

Skútry (2012)

Od 19. ledna 2013 může každý držitel řidičáku na osobní auto osedlat také skútr do 125 kubíků s automatickou převodovkou. [Má to ale i druhou stranu mince. Po silnicích se za řidítky skútrů začnou pohybovat nezkušení jezdci, kteří nikdy na žádné motorce neseděli.]

Škola začíná (2012)

Začátkem školního roku číhá na silnicích podceňované nebezpečí. Děti jsou z prázdnin rozdováděné a ještě si nestačily zvyknout na to, že na silnici jezdí auta.

Rychlost v obci (2012)

Padesátka v obci není náhodou. Proč to tak je? V padesátikilometrové rychlosti většinou ještě stihne řidič zastavit, i když mu chodec neočekávaně vstoupí do vozovky.

Nebezpečí pro motorkáře (2012)

Na silnicích umírá stále více motorkářů. Bohužel každá 26 nehoda motorkáře končí smrtí.

Zipování (2012)

Zip – pravidlo, které má sloužit k větší plynulosti silničního provozu. Při správném používání tohoto pravidla se vozidla stále pohybují a kolona nezastaví. Naučte se jej využívat.

Technická způsobilost (2012)

Zdaleka ne každý řidič si uvědomuje, jak nebezpečný může být na silnici špatný technický stav jeho vozidla. Zákon dokonce vyjmenovává, v jakém případě vozidlo na silnici vůbec nesmí.

Viditelnost (2012)

Vidět a být viděn – základní pravidlo bezpečnosti na silnici. Tím víc za snížené viditelnosti. Nejzranitelnější jsou chodci. Ti si myslí, že když oni vidí auto, vidí přijíždějící řidič také je.

Zimní obutí (2012)

Víte, čí se liší zimní a letní pneumatiky? S letním obutím byste na ledě měli jenom problémy. Se zimními pneumatikami zastavíte mnohem dříve, nežli s letními.

Bezpečné dvě vteřiny (2012)

Nedodržení bezpečné vzdálenosti je u nás čtvrtou nejčastější příčinou dopravních nehod. Když se autu před vámi rozsvítí brzdová světla, vy začnete brzdit až se zpožděním vaší reakce, což je asi jedna vteřina. Takže vteřinu máte na zareagování a vteřinu na zabrzdění.

Pod vlivem (2012)

Mezi lidmi, kteří „ztrácejí zábrany“, je často i řidič, který je potom poveze domů. Alkohol v lidském mozku zvyšuje sebevědomí, člověk začne podceňovat nebezpečí. Někdo se v opilosti směje, někdo se hádá. Ale opilý řidič se stává zabijákem.

Dítě mezi sedadly (2012)

Podívejme se na odstrašující příklad toho, jak se často vozí děti v autě. Dítě se postaví mezi opěradla sedaček. Lidé si často myslí, že ho zachytí, nebo že se udrží.  Osudová chyba.

Povinná výbava (2012)

Zdaleka ne všichni řidiči vědí, co všechno s sebou v autě musí vozit. Do povinné výbavy patří lékárnička, výstražný trojúhelník, náhradní žárovky vnějšího osvětlení a pojistky, zvedák, klíč na matice kol, náhradní kolo nebo sada na opravu pneumatik a reflexní vesta.

Pásy v náklaďáku (2012)

Každý pátý řidič kamionu se u nás nepřipoutá bezpečnostním pásem, přestože ve svém autě to udělá. Řidiči těchto někdy až čtyřicetitunových aut mají falešný pocit bezpečí, myslí si, že jejich kamion případné překážky na silnici rozrazí a posádce se nic vážného nestane.

Léky za volantem (2012)

Každý řidič ví, že nesmí jezdit pod vlivem alkoholu nebo drog. Ale ne každý ví, že totéž platí i o některých lécích. Léky totiž můžou zpomalit rozhodování a reakce, nebo omezit vidění. Nebezpečné jsou hlavně léky zklidňující a tlumící bolest.

Slepý úhel (2012)

Řidič musí mít stále přehled o situaci kolem svého auta. Orientaci usnadní také všechna zpětná zrcátka, pokud jsou správně nastavená. Ale ani tak neuvidí celé okolí. S tzv. slepým úhlem musíme vždy počítat.

Ujetí od nehody (2012)

Pojďte se s námi podívat na dva případy ujetí od nehody. Když řidič zaviní nehodu, v každém případě se dopustil minimálně přestupku. Někteří řidiči v takové chvíli zazmatkují, nebo situaci podcení, nebo se zaleknou případného postihu a ujedou. Už v tuto chvíli je to minimálně přestupek za sedm bodů.

Tramvaj a chodec (2012)

Pamatujte si jedno důležité pravidlo – chodec musí v každém případě dát tramvaji přednost, dokonce i na přechodu. Tramvaj se jakožto kolejové vozidlo nemůže vyhnout, jede tam, kam ji koleje vedou. Řidič tramvaje může pouze intenzivně brzdit.

detail